Dan Rasmussen
Dan Rasmussen är verksam inom reklam-, internet- och CRM-områdena och har varit det sedan mitten av 90-talet.
Bland annat som VD för DM-byrån Nerell och analysföretaget ActionBase och tidigare partner i kommunikationskoncernen A-Com. Dan var även grundare av och tidigare partner i Starcom 1.1.3, Trackster och flera specialistföretag inom Internet.
Dessförinnan har Dan lång erfarenhet av ledarskap och affärsutveckling i finansbolag, bland annat som bolagschef inom GE Capital.
Under åren har Dan arbetat med utveckling av CRM-processer i många företag som är ledande inom sina branscher. Exempel är Swedbank, Boxer, SEB, Mitsubishi, Trygg-Hansa och EON. Det har innefattat kundsegmentering, struktur av säljprocesser och metoder för säljdrivande och relationsskapande kundkommunikation.
Dan startade Carnaby Solutions 2005 tillsammans med Nikke Lindqvist med inriktning på rådgivning för digitala media. Sedan början av 2008 har företagets huvudfokus flyttats till webbstrategi där bolaget tar en sammanhållande roll inför företags nysatsningar på eller vidareutveckling av närvaro på Internet.
Genom Dans bakgrund i CRM-världen och den metodik och de arbetsmodeller han har utvecklat, är det idag naturligt att sammanföra denna erfarenhet med Internet som gränssnitt. Detta är grunden för Carnabys Solutions erbjudande.
